10 dolog, amit akkor kell tenned, ha dühös vagy magadra (a hibáidért)

0

Ha hibát követsz el, gyorsan elfelejted az összes sikeredet és dicséretet, amelyet az évek során elértél és megkaptál. Elkövetsz  egy csúnya hibát, és már csak erre tudsz gondolni. És sajnos egy életen át magával hordhatod. Ez normális, de nem egészséges.

Hibákat mindannyian vétünk és a bölcsek tudják, hogy azokból lehet tanulni. Megbotlasz és elesel, de újra felállsz – ez az emberi fejlődés körforgása kisgyermekkortól kezdve. Mégis, ha hibázol, ez a tapasztalatról szóló bölcsesség kirepülhet a fejedből. Az első reakciód a következő lehet: “Dühös vagyok magamra.” Lehet, hogy pontosan ezt a kifejezést használod az internetes keresés során, amikor válaszokat keresel a kérdéseidre. Először is tudnod kell, hogy nem vagy ezzel egyedül. Másodszor, számos módszer létezik arra, hogy lehűtsd ezt a felhevült érzelmet, és helyreállítsd magad és újra visszakerülj a pályára.

Tehát dőlj hátra, vegyél egy mély lélegzetet, és fontold meg ezt az alábbi tíz dolgot, amit megtehetsz, ha haragszol magadra az elkövetett hibáidért.

1. Ne feledd, te is emberből vagy

Mindenki követ el hibákat és te is fogsz. Amint ráébredsz, hogy része vagy ennek a tökéletlen csoportnak, amelyet embereknek hívnak, jobban fogod érezni magad az utazás során. Valójában, ha dühös vagy a hibákért, tekintsd ezt az átmenet rítusának. Időnként elkerülhetetlenül kudarcot vallasz, olyan dolgokat mondasz, amiket nem kellene, vagy nem felelsz meg az elvárásaidnak. Őszintén – ez az élet. Embernek lenni normális. Tehát bármilyen hibát is elkövettél korábban és bármit is fogsz elkövetni a jövőben, ezek segítenek abban, hogy professzionális módon és emberként fejlődj.

2. Tartsd féken a dühödet

A harag egy nyugtalanító érzelem, mert elhomályosítja az ítélőképességedet és logikus döntéshozatali folyamatodat. Emellett hihetetlenül egészségtelen is. A harag növeli a vérnyomást, növeli a stresszt és a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát, és legyengíti az immunrendszert. Ezenkívül a csillapítatlan harag veszélyes következményekhez vezethet, beleértve az erőszakot és a függőséget.

Meg kell tanulnod kezelni a haragodat. Azzal, hogy hangosan beismered: „Dühös vagyok magamra”, tudatosítod a lelkiállapotodat. Most pedig fékezd meg. Ne hagyd, hogy növekedjen. Ne feledd, a hibák kezelhetők, de a kötetlen harag nem. Ha nem tudod kordában tartani a haragodat, az negatív hatással lehet életed hátralevő részére.

3. Szellőztesd ki a fejed és vegyed le a súlyt a mellkasodról

A harag eloszlatásának egyik módja az, hogy kiengeded magadból. Nincs felszabadítóbb, mint megosztani az érzéseidet a világgal. De ne feledd – a közösségi médián való szellőztetés nem bölcs ötlet. Kisiklathatja magánéletedet és a szakmai életedet, ha valakit támadni kezdesz vagy önpusztító randalírozásba kezdesz.

Ehelyett keress egy megbízható forrást, akinek kiöntheted a lelked. Ez lehet bárki, egy baráttól kezdve a kiskedvencedig. Csak mondd el nekik: “Dühös vagyok magamra.” Vedd le a mellkasodról az összes felgyülemlett érzelmet, ami nehezedre esik. Egy megbízható baráti társaság vagy akár egy támogató csoport remek hely a kiszellőztetéshez. Ezeket a kollektívákat úgy alakították ki, hogy meghallgassák, hogy mi bánt téged.

Még az is lehet, hogy a legjobb hely a szellőztetésre egy napló. Ha leírod, hogyan érzed magad és mit tanultál ebből az élményből, az nemcsak nagyszerű módja annak, hogy kiengedd magadból a gőzt, hanem helyet adsz a gondolataidnak és érzelmeidnek a későbbi átgondolásához.

4. Kelj fel és lépj tovább

Az edzés és a testmozgás nagyszerű módja annak, hogy kiadd magadból a benned fortyogó „dühös vagyok magamra” érzelmet. Tegyél egy gyors sétát, támadd meg a boxzsákot, vagy fontold meg a szekrényed vagy a garázsod kitakarítását. Az elméd, tested és lelked produktív fizikai tevékenységgel való lefoglalása a következő logikus lépés, hogy megszabadulj ettől a tehertől.

Nincs felszabadítóbb érzés, mint az egészséges izzadság. Rá fogsz jönni, hogy a fizikai aktivitás azonnal eloszlatja a haragodat, és az endorfin-csúcs tisztánlátást ad. Ha megtaláltad az adrenalin gyakorlásának egészséges módját, készen állsz arra, hogy belépj egy logikai térbe, és megvizsgáld, mi rontottál el, és hogyan tudnád legközelebb jobban kezelni a dolgokat.

5. Kérj tanácsot másoktól

Ha dühös vagy vagy felfokozott érzelmekkel küzdesz, az ítélőképességed elhomályosul. Nehéz megtalálni a kiutat az erdőből. Kérj tanácsot – akár egy barát, családtag vagy szakember formájában –, és mondd el nekik: „Dühös vagyok magamra”, és mondd el azt is, hogy miért. Meghallgatnak és segítenek leküzdeni a haragot. Tanácsot is adhatnak arra vonatkozóan, hogy min változtathatnál előre, vagy hogyan léphetsz túl az önbántalmazáson. Az ő hiteles pozitív megerősítéseik és hajlandóságuk a meghallgatásra lesz a legjobb ellenszere a haragodnak.

Ne feledd, hogy nem a gyengeség jele, ha szakember segítségét kéred, különösen akkor, ha a harag egy folyamatos reakció, amelyet a kudarcok esetén tapasztalsz. Egy tanácsadó vagy klinikai szakpszichológus képzett arra, hogy segítsen feltárni az ilyen érzelmek gyökerét, és segít feltárni, miért váltja ki benned. Idővel meglesz az a képességed, hogy jobban tudd kezelni az érzelmeidet, és alternatív és átgondoltabb utakat fedezz fel, ha hibát vétesz.

6. Hallgattasd el a belső kritikusodat

Ne hagyd, hogy a hibák felerősítsék azt a belső hangot, amely azt mondja: „Nem vagyok elég jó”. Miközben azon tűnődsz, hogy igaz-e, és egy pillanatra (két pillanatra) hinni fogsz a belső kritikusodnak, ne csússz le az áldozatszerep lejtőjén. Ha engedsz a belső kritikusodnak, megállíthatod a fejlődésedet. Engedni fogsz a kétségnek, és mindig azon fogsz töprengeni: „Ha újra megpróbálnám, ugyanazok az eredmények születnének?”

Ez a fajta bénító félelem nem visz sehova. Ehelyett idézd fel a fent tanácsot és a bölcsességet – hibák történnek. Tehát hangosan jelentsd ki: „Hibát követtem el. Dühös vagyok magamra.” Ezután parkolj le, állítsd le a motort, és menj el. Másnap kelj fel és térj vissza az életbe, és ne hagyd, hogy a pazarló, pontatlan és önszabotáló belső párbeszéded lelassítson.

7. Tanulj a hibáidból

Szeretném, ha visszatérnél ahhoz a gondolathoz, hogy hibák történnek, és okkal történnek, hogy megtanuld, mit ne tegyél. A „dühös vagyok magamra” motiváció a helyes megoldáshoz. Állj meg, és fedezd fel, hol van itt a lecke. Mi az az egy dolog, amit nem fogsz megtenni, ha tovább lépsz? Mit tanultál még belőle? Talán vannak emberek, akikkel beszélned kell, hogy elsimítsd a dolgokat. Előfordulhat, hogy bizonyos korrekciókat kell végrehajtanod, hogy pozitív irányba haladj.

8. Szánj időt magadra

A „haragszom magamra” az egyik legjobb motiváció arra, hogy újra elégedett legyél önmagaddal. Hogyan? Az edzés, az újrakezdés, a lazítás és az egészséges figyelemelterelő tevékenységek csak néhány módszer arra, hogy jobban érezd magad és kitisztuljon a fejed. Túl gyakran az emberek azt hiszik, hogy a legjobb módja annak, hogy túllépjünk valamin, ha azonnal visszatérünk hozzá – bármi legyen is az – vagy ahol a hiba gyökerezik. Noha ez sokak számára működik, van, akinek egy kis időre és térre van szüksége, hogy mindent megoldjon – és ez így van rendjén. Ha egy időre elszakadsz a helyzettől, és mentális szünetet tartasz, az csodákra képes megtisztítja a lelked. Ez is nagyobb egyértelműséget adhat.

Jelenleg túl közel járhatsz a hibá(k)hoz ahhoz, hogy tiszta perspektívát nyerj. Ne feledd, nem baj, ha egy kicsit hátralépsz és kitisztítod a fejed anélkül, hogy bűntudatod lenne amiatt, hogy időt szakítasz önmagadra. Ez a mentális visszaállítás némi teret tesz közéd és a hibák közé, hogy kipihenten térhess vissza, és jobb állapotban tudj feljebb és előrelépni.

9. Gyakorold a relaxációs készségeket

A mély lélegzetek vétele, a jóga és a meditáció csodákra képes, hogy ellazulj és csökkentsd a felfokozott érzelmeid. Csakúgy, mint az edzés, felfedezheted, hogy ez nem csak segít leküzdeni a haragod, hanem segít kitisztítani a fejed és visszaállítani az önbizalmad. Lehet, hogy itt az ideje a saját személyes relaxációs gyakorlatod felépítésének, hogy amikor legközelebb hibázol, beléphess a gyógyító és helyreállító gyakorlati teredbe, és elcsendesítheted az elméd, a tested és a lelked.

10. Bocsáss meg magadnak

“Tévedni emberi, megbocsátani isteni dolog.” Tudjuk, hogy ez igaz, de ne mindig gyakoroljuk. A megbocsátás az igazi út a gyógyuláshoz. Valószínűleg sok történetet hallottál már arról, hogy ez a folyamat hogyan segített az embereknek visszatérni egy nagyon sötét helyről, beleértve a betegségből való felépülést is.

A megbocsátásnak hatalma van és ez az egyetlen módja a továbblépésnek. Tehát meghagyom neked ezt az utolsó kihívást: hogyan tudod átváltani a „dühös vagyok magamra” kifejezést a „megbocsátok magamnak” kifejezésre?

Végső gondolatok

Amikor azon kapod magad, hogy „haragszol magadra” és azon gondolkodsz, hogy hogyan „volna, lehetne, kellene”, nincs több mentséged arra, hogy elmerülj a harag kisikló érzelmében. A fenti stratégiák egyikével vagy mindegyikével való kísérletezés segíthet lerövidíteni a hiba elkövetése és a megvilágosodás pillanata közötti időszakot. Vedd figyelembe, hogy emberből vagy, hogy vannak olyan emberek, akik hisznek benned, vannak erőforrásaid, amelyek támogatnak téged, és van lehetőséged a tanulásra és a továbblépésre. Ez minden, amire szükséged van ahhoz, hogy a holnap és a jövőd is jobb legyen.

Forrás: lifehack.org

A szerzőről

Mindig is lekötött a modern technika, amiről nemcsak olvasni, de írni is szeretek. Érdekel, hogy mi hogyan működik és hogyan teszi könnyebbé az életünket. A praktikusság mellett a design és a stílus is fontos a számomra.